fel fel fel fel

När jag var liten hade vi ett arbete som handlade om att man skulle skriva ned all motion, träning, kost osv. Jag tyckte hela tiden att det var jobbigt då jag inte gick i någon sport eller så. Jag menar.. Det var ju inte direkt så att jag kunde gymma när jag gick i mellanstadiet? 11 år på gymmet? Njaaa. Vilken 11-åring är ens ute på en powerwalk eller joggingtur? Redan här fick jag dålig självkänsla och dålig syn på min kropp. När jag såg hur alla andra i klassen fyllde i allt de tränade osv medan jag bara fyllde i "cykeltur till/från skolan" kände jag mig dålig. Jag rörde ju på mig på andra sätt. Jag lekte med kompisar och allt vad man nu gör i den åldern. Men idrott har aldrig varit min grej. Jag lekte typ med Bratz eller dansade till musik på mitt rum.. SOM TYP VARJE TJEJ I DEN ÅLDERN BÖR GÖRA. Varför ska barn skriva hur mycket de idrottar och vad de kombinerar träningen med för mat? Seriöst? Det har iallafall fått mig att må dåligt över att jag inte utövat någon speciell sport (förutom ridning som jag slutade i för att jag blev rädd för min häst, haha). 

En sån uppgift kan man få när man är på gymnasienivå. Minst. Jag tycker det är fruktansvärt att göra något sånt med små barn. 

Det är så mycket tjat om att media påverkar unga och deras idealbild. Jag håller helt med MEN efter lite eftertanke var det faktiskt läraren det var fel på. Inte media. Man gör ingen sån uppgift med barn i 10-12 års ålder. Det kan förstöra mycket.

Jag blir så arg. Jag hade förträngt detta men kom att tänka på det nu av någon anledning.. Vad fan. Låt ungarna skriva ned hur mycket de leker och vad för musik/skratt/dans/VILA (you name it) de kombinerar det med.

Nu är jag nöjd över vem jag är och hur jag ser ut. Bara så ni vet.
Kommentarer

Namn:

Kom ihåg mig?

Bloggsida:






Trackback
RSS 2.0