DAG 6 - DIN FAVORITARTIST

Håkan Hellström har jag lyssnat på "riktigt" sedan jag gick i femte klass ungefär. Då minns jag att jag lyssnade mycket på "Klubbland" och "Nu kan du få mig så lätt". Jag har sedan jag hörde Håkan första gången älskat honom. Hans musik och text gör mig glad och den berör mig rakt igenom hela kroppen. Jag känner liksom igen mig i det han sjunger och låtarna har en betydelse på något sett. Man märker att han inte bara sätter sig och gör en låt. Han lägger ner tid på varje för att den ska bli så bra som möjligt. Jag har sett Håkan fem gånger. 2009 på Liseberg, 2010 i Scandinavium, 2011 på P3 guldgalan, i Uddevalla och på Liseberg. Alltid lika grym på scen.
-
-
Lykke Li började jag lyssna på när jag gick i sjuan eller åttan tror jag. Jag hörde låten "Until we bleed" (Kleerups remix) på radion och jag blev kär. Efter bara någon vecka eller två kunde jag minst halva hennes första skiva utantill. Min favoritlåt med Lykke är nog "I'm good, I'm gone" och "Little bit". Har sett henne live en enda gång tyvärr. På P3 guldgalan. Jätteduktig! Vill se en konsert med henne! Mitt mål med nästa år tror jag. Om hon nu spelar någonstans i närheten. Hihi.
-
-
Kommentarer

Namn:

Kom ihåg mig?

Bloggsida:






Trackback
RSS 2.0